έ

Ποτέ δεν πυροβολούν στα πόδια.Το μυαλό είν΄ ο στόχος.

Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2015

Τό καθηγητικό δίωρο καί τό ἄγος τῆς ΟΛΜΕ

Στις 30 Ιουλίου 2015 η ΟΛΜΕ κυκλοφόρησε ένα δελτίο Τύπου αναφορικά με την πιθανολογούμενη (νέα) αύξη- ση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.Ο ενδεικτικός τίτλος ήταν «ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΑΡΚΕΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ».
Γενικά είναι γνωστό πως η συνδικαλιστική ηγεσία του εκπαιδευτικού κλάδου βρίσκεται σε άλλον πλανήτη από την υπόλοιπη χώρα.Όμως να γράφεις τέτοια κείμενα τη στιγμή που η χώρα καταρρέει είναι αληθινή αντικοινω- νική πρόκληση,που ξεπερνάει κάθε όριο.
Αντιγράφουμε χαρακτηριστικές φράσεις του:
«...Το Υπουργείο προκαλεί τους εκπαιδευτικούς.Αντί να αυξήσει γενναία την χρηματοδότηση για την παι- δεία,δεν ικανοποίησε το δίκαιο αίτημα για κάλυψη των κενών με μόνιμους μαζικούς διορισμούς και πλέον παραπέμπει στις καλένδες τις προσλήψεις αναπληρωτών και ζητά να καλυφτούν τα κενά με αύξηση ωρα- ρίου.
(...) Κάθε συζήτηση διαχείρισης των οξυμένων προβλημάτων της εκπαίδευσης από το Υπουργείο εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών θα μας βρει απέναντι.Ειδικά η συζήτηση που άνοιξε με ευθύνη του Υπουργού περί αύξησης του ωραρίου μας αναγκάζει να επαναλάβουμε ότι: Οι εκπαιδευτικοί δώσαμε πολλά για να στηριχτεί το δημόσιο σχολείο.Επί χρόνια εργαζόμαστε μακριά από τον τόπο συμφε- ρόντων μας,αναγκαζόμενοι να κρατάμε και δεύτερα σπίτια,από τη στιγμή που οι μεταθέσεις ικανοποιούνται με το σταγονόμετρο,υπηρετούμε στις πιο απομακρυσμένες -δυσπρόσιτες περιοχές και κάθε αύξηση του διδακτικού ωραρίου ισοδυναμεί με επιπρόσθετες οικονομικές περικοπές στους μισθούς μας - έχουν ήδη περικοπεί έως 45% - Επιπρόσθετα κάθε διδακτική ώρα,με βάση τις μελέτες της UNESCO,αντιστοιχεί σε τρεις διοικητικές.
Η μεγαλύτερη υποβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας του εκπαιδευτικού,σημαίνει περαιτέρω υπο- βάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση του δημόσιου σχολείου.Οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε για την επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα και η θέση αυτή είναι αδιαπραγμά- τευτη.
Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για: αυξήσεις μισθών (ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων και των αναπληρωτών) και συντάξεων - μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα - επαναφορά του ωραρίου διδασκαλίας στα προ μνημονίων επίπεδα - κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς - κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας - σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους τους εκπαιδευτικούς - αύξηση των δαπανών για την παιδεία,στήριξη και πλήρης λειτουργία όλων των σχολείων και των υποστηρικτικών εκπαι- δευτικών δομών.».
Ωραία ανακοίνωση,δεν μπορείτε να πείτε.Σαν να μιλάμε για την σημερινή Ελβετία ή για την Ελλάδα πριν 20 χρόνια! Πάντως εμείς,ως εκπαιδευτικοί σε επαφή με την πραγματικότητα και τα αληθινά της προβλήματα, θα απαντούσαμε διαφορετικά.
Ναι,δεχόμαστε να εργαστούμε περισσότερο,παρά την ανεργία που θα σημάνει αυτό για τους αδιόριστους, εφόσον αναγνωρίζουμε το επείγον της γενικότερης κατάστασης.Παράλληλα δεχόμαστε να εργαστούμε περισσότερες ημέρες,περιορίζοντας την διάρκεια των απολυτηρίων εξετάσεων,αλλά και να περικοπεί η επιπλέον αμοιβή μας κατά την απασχόλησή μας (επιτήρηση) σε αυτές.Επίσης,ζητάμε να καταργηθεί η σκανδαλώδης εθιμική «παραχώρηση» αργίας για την διεξαγωγή των εκλογών μας (ΕΛΜΕ,υπηρεσιακά συμβούλια...),όπως και καθετί παρόμοιο που δίνει λαβές για παρεξηγήσεις στην υπόλοιπη κοινωνία,όλα τούτα όμως με θεσμικά ανταλλάγματα: με νέο περιεχόμενο εκπαίδευσης που θα απευθύνεται σε Έλληνες Ορθόδοξους πολίτες (και θα αποσκοπεί στην διαμόρφωση τέτοιων),αποδεσμευμένο από το πλαίσιο της πολιτικής ορθότητας και τις ανοησίες των ιδεολογικών συρμών.Με αναθεώρηση του προγράμματος σπου- δών και των σχολικών εγχειριδίων,με ουσιαστική αξιολόγηση όλων και σε όλα τα επίπεδα,με κατάργηση του κομματισμού και των περιφερειακών διευθυντών,με διαρκείς ελέγχους για τα μορφωτικά και κοινωνικά
α π ο τ ε λ έ σ μ α τ α  της εκπαιδευτικής  δ ι α δ ι κ α σ ί α ς ,για την δυνατότητα μόνο  ε κ π α ι δ ε υ τ ι κώ ν  εκδρομών και μόνον εντός Ελλάδος - Κύπρου... 
Τότε ναι,θα νιώσουμε κι εμείς ότι υπηρετούμε έναν ανώτερο στόχο και βεβαίως θα εργαστούμε με τον προσήκοντα ζήλο για την επίτευξή του.

Κώστας Κ.   
Αντιφωνητής 420-21,16-8-2015,σελ. 11.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ,τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.