έ

Ποτέ δεν πυροβολούν στα πόδια.Το μυαλό είν΄ ο στόχος.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

Ἡ διαστημική πρόκληση

Ἡ διαστημική πρόκληση

Στίς 5 Δεκεμβρίου 2016 ἡ ἐκτόξευση ἀπό τή γαλλική Γουϊάνα τοῦ τουρκικοῦ δορυφόρου Göktürk-1 πέρασε ἀ-παρατήρητη ἀπό τά ἑλληνικά ΜΜΕ πού ἔχουν ἄλλες προτεραιότητες.Ὡστόσο συντρέχουν λόγοι γιά ἔντονο ἐνδιαφέρον ἀπό τήν πλευρά μας,ἀφοῦ “ὁ δορυφόρος εἶναι σχεδιασμένος νά παρέχει εἰκόνες πολύ ὑψηλῆς ἀ-νάλυσης γιά πολιτικές καί ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ χρήσεις” (ἐκτιμᾶται ἀνάμεσα σέ 30 καί 80 ἑκατοστά).Διόλου τυχαῖο πώς θά τόν χειρίζεται ἡ Τουρκική Ἀεροπορία”.
Εἶχε προηγηθεῖ ὁ πολύ μικρότερος Göktürk-2 πρίν 4 χρόνια καί τώρα ἔγινε τό νέο βῆμα.Βέβαια στην οὐσία τόν ἔφτιαξαν Γάλλοι (Thales Alenia Space) καί Ἰταλοί (Telespazio),οἱ ἴδιοι πού ἔστησαν καί το κέντρο ἐπιχειρήσεων στήν Ἄγκυρα.Ὅμως ἡ μεταφορά τεχνογνωσίας γιά τήν γείτονα προχωράει,μαζί μέ τά ποικίλα ὀφέλη ἀπό τήν λειτουργία τοῦ δορυφόρου της.
Κάπου ἐκεῖ ἀναρωτιέσαι εὔλογα,ποῦ βρίσκεται ἡ χώρα μας στόν τομέα αὐτόν; Εὐτυχῶς ὄχι πολύ μακρυά. Μάλιστα προσφάτως ἐπιστρέψαμε στά προαιρετικά προγράμματα ἀπό ὅπου εἴχαμε βγεῖ (λόγῳ ...κρίσης!) πρίν 5 χρόνια.Σημειωτέον ὅτι μέ τήν συμμετοχή μας γιά κάθε ἑκατομμύριο πού βάζαμε παίρναμε συμβόλαια (ἑλλη-νικές ἑταιρεῖες καί ἐρευνητικοί φορεῖς) 1.200.000 εὐρώ,χώρια τά εὐρωπαϊκά προγράμματα ἑκατομμυρίων,ὅπου συμμετεῖχαν,μέσῳ τῆς σχετικῆς δικτύωσης,οἱ ἐμπλεκόμενοι.Τεχνογνωσία λοιπόν ὑπάρχει,τόσο στό κατασκευ-αστικό κομμάτι,ὅσο καί ἀλλοῦ.
Ἄλλωστε στούς Ἠλεκτρολόγους τοῦ ΔΠΘ (Ξάνθη) ἔχει κατασκευαστεῖ ὁ πρῶτος ἑλληνικός cube-sat με χρη-ματοδότηση 100% ἀπό τόν Εὐρωπαϊκό Ὀργανισμό Διαστήματος,καί σύντομα θά πετάξει γιά νά μελετήσει τήν ἰονόσφαιρα.Τό Ἀστεροσκοπεῖο ἔχει ἐπίγειους σταθμούς λήψης δορυφορικῶν δεδομένων ἀπό πολλούς δο-ρυφόρους καί διαθέτουμε ἑταιρεῖες σάν την Theon,μέ ἐξαιρετικά προϊόντα (αἰσθητῆρες νυχτερινῆς ὅρασης). Τί μᾶς λείπει; Ἡ πολιτική βούληση. Λοιπόν;
αντιφωνητής


Σχόλιο Γιάννη Βασ. Πέππα: Η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργού Ν. Παππά,για διαστημική υπηρε-σία,φαίνεται να σχετίζεται με τα παραπάνω.

Δείτε ακόμα:

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Φετινή Ελληνική ταινία για το 1821 δεν βρίσκει αίθουσες προβολής...

"Έξοδος 1826" τα παιδιά της Σαμαρίνας ζωντανεύουν στην μεγάλη οθόνη (κριτική για την ταινία)

του Ι. Φ. αποκλειστικά στο istorikathemata.com

Όπως γνωρίζουμε όλοι, από την μεταπολίτευση του 1974 και ένθεν, έχει επιβληθεί μια κινηματογραφική καλλιτεχνική "ομερτά" σε σχέση με θέματα της νεότερης και σύγχρονης ημών Ιστορίας που αφορούν το 1821, τους Βαλκανικούς πολέμους και το 1940.

Μόλις ενημερώθηκα από το ιστολόγιο μας για την νέα ταινία του κ. Τσικάρα για το 1821 αμέσως αποφάσισα να την δω χωρίς δισταγμό. Η επιλογή του θέματος, η συγκυρία, η επιμελημένη ιστοσελίδα των δημιουργών που αφορά την ταινία, με παρακίνησαν προς αυτό. Το βασικό εμπόδιο ήταν να βρω κινηματογραφική αίθουσα που να παίζει το έργο. Ψάχνοντας το "Αθηνόραμα" ανακάλυψα ότι δεν υπήρχε μεγάλος κινηματογράφος που να παίζει την ταινία, παρά μόνο ο "Αμαρυλλίς" κοντά στην Πλατεία Βικτωρίας τον οποίο δεν είχα ποτέ επισκεφθεί. Τηλεφώνησα στις κεντρικές διευθύνσεις των μεγάλων κινηματογράφων, όπου δήλωσαν άγνοια για την ύπαρξη της ταινίας. Μετά ενημερώθηκα ότι ο δημιουργός της ταινίας είχε στείλει πολλά μηνύματα στους μεγάλους κινηματογράφους και δεν έτυχε καν απορριπτικής απάντησης. Γενικά φαίνεται να αντιμετωπίζει πρόβλημα σε όλη την Ελλάδα να βρει αίθουσα να προβάλλει την ταινία, καθώς δεν υπάρχει ενδιαφέρον!


Το κυρίως θέμα της ταινίας αφορά ουσιαστικά την 10ήμερη οδοιπορία μέσα από τα βουνά από την Σαμαρίνα στο πολιορκούμενο Μεσολόγγι μερικών δεκάδων οπλοφόρων υπό την ηγεσία του οπλαρχηγού Μίχου Φλώρου. Η ταινία εξετάζει την ψυχολογική κατάσταση των μαχητών πριν την μάχη, τις αμφιβολίες τους μπροστά στο αδύνατο του εγχειρήματος, τον φόβο για τον θάνατο, αλλά και την θέληση τους να πράξουν το καθήκον τους απέναντι στην πατρίδα και τους αρχηγούς τους. Σε γενικές γραμμές η ταινία ήταν αξιοπρεπής, ιστορικά ακριβής από τα λίγα που ξέρω, ενώ χειρίστηκε το θέμα της με ευαισθησία χωρίς περιττές πατριωτικές εξάρσεις και το φολκλόρ των ταινιών του 1970. Αναμφίβολα η ταινία παρουσίασε και μεγάλες αδυναμίες. σε κάποια σημεία η πλοκή ήταν αρκετά αργή έως κουραστική, υπήρχαν κάποια μικρά λάθη όπως ότι το τουρκικό ιππικό απεικονίζεται στην ταινία να χρησιμοποιεί μεταγενέστερη σημαία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από την εξιστορούμενη εποχή. Επίσης ο Ιμπραΐμ παρουσιάζεται ως ένα σιωπηλό γερασμένο υπέρβαρο ρετάλι που κάπνιζε νωχελικά τον λουλά του, καθισμένος σαν βαλσαμωμένο πουλί σε ένα μοναχικό δωμάτιο, χωρίς ακολουθία και συμβούλους. Ακριβέστερο είναι ότι ήταν κάτω από σαράντα, ενεργητικός, παθιασμένος, περιτριγυρισμένος από στρατιωτικούς συμβούλους της Δύσης. Η επιλογή της κοπέλας ως χανουμάκι ήταν ατυχής καθώς ήταν μεγαλύτερης ηλικίας από ότι συνηθιζόταν τότε, ενώ ο θεατής περίμενε βασανιστικά να περάσουν πολλά καρέ ώσπου το χανουμάκι επιτέλους να κουνηθεί, να βγει από το δωμάτιο με ένα παιχνιδιάρικο βλέμμα (προς τι αυτό;) προς τον αυστριακό διπλωμάτη. Γενικά η ταινία "φώναζε" από μακρυά για την έλλειψη μπάτζετ. Μπορεί τα κοστούμια και τα όπλα να ήταν ρεαλιστικά, τα άλογα απλώς υπέροχα, αλλά η ταινία χώλαινε στην αναπαράσταση της κεντρικής μάχης έξω από το Μεσολόγγι, στην εκπυρσοκρότηση των όπλων, στο πως τραυματίζονταν και έπεφταν οι νεκροί από τα πυρά και σε πολλά άλλα όμοιου περιεχομένου. Πολλά τα εξωτερικά πλάνα με τους οπλοφόρους να βαδίζουν στην υπέροχη Ελληνική εξοχή, αλλά η μονομέρεια των πλάνων τελικώς κούραζε από κάποιο σημείο και μετά τον θεατή.

Από την άλλη όμως η ταινία είχε τις στιγμές της που αποζημίωναν και με το παραπάνω τον καλοπροαίρετο θεατή. Το βασικό ατού της ταινίας κατά την γνώμη του γράφοντος είναι το soundtrack. Απλά μεγαλειώδες, πολύ ταιριαστό, επικό στα σημεία που πρέπει, δίνει πνοή στην ταινία και φτιασιδώνει ακόμη και κάποιες αδυναμίες της. Φοβερό στιγμιότυπο, η κινηματογράφηση με drone της στιγμής που οι οπλοφόροι ανεβαίνουν μια πλαγιά, η άφιξη των πολεμιστών στην τοποθεσία της μάχης όπου στο βάθος προβάλλεται το Μεσολόγγι, η παρουσία δυο μαυροφορεμένων γυναικών (οι μοίρες;) στο φόντο της μάχης όταν το νήμα της ζωής κοβόταν για τους μαχητές, η επιστροφή όσων επέζησαν σε κακά χάλια στο χωριό τους υπό την υπόκρουση του θρυλικού δημοτικού "παιδιά της Σαμαρίνας", ο εκκλησιασμός των αγωνιστών πριν ξεκινήσουν από το χωριό τους κτλ. Η στιγμή που ξεχώρισα και έμεινε καρφωμένη στην μνήμη μου ήταν όταν ο υπαρχηγός του Φλώρου ξεψυχούσε, θυμόταν την πλέον ευτυχισμένη στιγμή της ζωής του όταν λευκοντυμένος παντρευόταν την γυναίκα του σε ένα φόντο όλο χαρά και φως. Συγκλονιστική στιγμή θυσίας ενός ανθρώπου για την πατρίδα του...  

Συμπερασματικά, αν αναλογιστεί κανείς τους διαθέσιμους πόρους που είχαν οι δημιουργοί, το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει με πραγματικό άθλο. Οι δημιουργοί σεβάστηκαν το θέμα τους και δημιούργησαν μια ταινία που αξίζει να δει κανείς, επίτευγμα όχι αμελητέο. Οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές εξαιρετικοί, με τον υπαρχηγό του Φλώρου να κλέβει την παράσταση από τον αρχηγό του. H Μαρία Ανδρίτσου, γνωστή στο ευρύτερο κοινό  από χιουμοριστικές τηλεοπτικές σειρές όπως το 50/50, υποδύεται την σύζυγο του Φλώρου με μια αξιοπρέπεια και μεγαλοσύνη, όπως ακριβώς ταιριάζει σε μια ορεσίβια αρχόντισσα της εποχής. Μας εξέπληξε θετικά. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί στον ρόλο των οπλοφόρων ήταν επαρκείς στις περιορισμένες ανάγκες των ρόλων τους.

Σας προτρέπω να δείτε την ταινία, όχι για λόγους υποστήριξης μιας ευγενούς προσπάθειας αλλά γιατί αξίζει. Τελειώνουμε με την ευχή το κρατικό κέντρο κινηματογράφου να βοηθήσει στο μέλλον τέτοιες προσπάθειες που σκοπό έχουν να αναδείξουν την Ελληνική Ιστορία, να την υπενθυμίσουν στην νέα γενιά και να την διαφημίσουν στο εξωτερικό.  

Από τον πατριωτικό ιστότοπο Θέματα Ελληνικής Ιστορίας
http://www.istorikathemata.com/2017/02/1826.html#more

Δείτε ακόμα,σχετικά:

Ταινία για τον Μάρκο Μπότσαρη στο Hollywood!


Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Ελπίδα Μαντά: μια νέα ζωγράφος από το Καπανδρίτι

Την Ελπίδα Μαντά δεν έτυχε να την γνωρίζω.Βρεθήκαμε ως "φίλοι" στο fb.Εκεί,συμπτωματικά,είδα ανάρ-τησή της στις 21 Απριλίου 2016,όπου,ενθουσιασμένη,παρουσίαζε φωτογραφία του πρώτου ζωγραφικού έρ-γου της.Ειδικές γνώσεις στα εικαστικά δεν διαθέτω,ώστε να αξιολογήσω τις δημιουργίες της.Ως απλό "μάτι" όμως,μου αρέσουν αυτά που τα πινέλα της Ελπίδας αποτυπώνουν.



Η ίδια,στον λογαριασμό της στο fb (δείτε τον εδώ) δεν παραθέτει βιογραφικές της πληροφορίες.Μπορείτε,εκεί,να απολαύσετε και άλλα έργα της.Ως κοντοχωριανός της (Βαρναβιώτης) θεώρησα καλό να κάνω τούτη τη μικρή τιμητική αναφορά στην αναδυόμενη καλλιτέχνιδα!

Γιάννης Βασ. Πέππας















Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

Τέσσερις μύθοι για την αλλαγή Παρόχου ρεύματος

Τέσσερις μύθοι για την αλλαγή Παρόχου ρεύματος

Η αγορά ρεύματος έχει ξυπνήσει,διαφημίσεις παίζουν όλο και συχνότερα στην τηλεόραση και στο ραδιό-φωνο,πολλά όμως ακούγονται γύρω από την διαδικασία αλλαγής Παρόχου.Τι ισχύει όμως στην πραγμα-τικότητα; Παρακάτω δίνουμε τις απαντήσεις σε κάποιες απορίες που ακούγονται συχνά,σχετικά με την διαδικασία αλλαγής Παρόχου.

1 – Θα μείνω χωρίς ρεύμα
Όχι.Θα εξακολουθήσετε να είστε συνδεδεμένος μέσα από το ίδιο δίκτυο,έτσι δεν θα υπάρξει καμία διακοπή στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.
2 – Δεν Θα έχω την ίδια τεχνική υποστήριξη,δεν θα έχω σωστή καταμέτρηση
Η τεχνική υποστήριξη (π.χ. βλάβες) και η καταμέτρηση όλων των μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας ανε-ξαρτήτως Παρόχου γίνονται από τον ΔΕΔΔΗΕ (διαχειριστής του δικτύου) που είναι διαφορετικός φορέας από την ΔΕΗ.
3 – Θα αλλάξει ο τρόπος που προμηθεύομαι ρεύμα
Το μονό που αλλάζει κατά την διαδικασία αλλαγής Παρόχου είναι η τιμολόγηση,δηλαδή ο λογαριασμός μας.Το ρεύμα καθώς και το δίκτυο είναι ακριβώς το ίδιο ανεξαρτήτως Παρόχου.
4 – Δεν θα πληρώνω Δημοτικά τέλη ή ρυθμιζόμενες χρεώσεις
Τα Δημοτικά τέλη και οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις χρεώνονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο από όλους τους Παρόχους.

Δείτε ακόμα:





Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

Ούσκο,το ανάπηρο αρκουδάκι


Ένα αρκουδάκι είχε βρεθεί το 2013 σε ορεινή περιοχή των Σκοπίων.Ήταν μόνο,χτυπημένο από αμάξι (μάλ-λον) κι αβοήθητο.Επειδή,εκεί,δεν υπήρχε ούτε εμπειρία ούτε σοβαρό επίπεδο κτηνιατρικής περίθαλψης,το αρκουδάκι μεταφέρθηκε στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ,στο Νυμφαίο της Φλώρινας,στη μοναδική στα Βαλκάνια Μονά-δα Φροντίδας της Άγριας Ζωής και μία απ΄ τις σημαντικότερες στην Ευρώπη.
Ο Ούσκο,όπως τον είχαν ονομάσει αυτοί που τον βρήκαν,ήταν πολύ μικρός για να χειρουργηθεί στην σπον-δυλική στήλη του,ώστε να αντιμετωπιστεί η εκεί κάκωση απ΄ το χτύπημα.Με την αρωγή του Αρκτούρου ε-πέζησε και μεγαλώνει.Τα πίσω πόδια του όμως,έμειναν παράλυτα.Ο Ούσκο δεν θα περπατήσει ποτέ.
Με ειδική κατασκευή με ρόδες έμαθε να κινείται,απέκτησε κάποια αυτονομία,είναι ευδιάθετος και ορεξά-τος.Ο επιβοηθητικός μηχανισμός του ανανεώνεται,καθώς το αρκουδάκι μεγαλώνει και βαραίνει.Φέτος όμως,του στέρησε την χειμερία νάρκη.Ήταν η μόνη απ΄ τις αρκούδες του κέντρου που δεν βυθίστηκε σε μακρύ ύπνο.
Ο Ούσκο είναι μια απ΄ τις δύο αρκούδες που έχω υιοθετήσει.Παραθέτω το τελευταίο ενημερωτικό pdf που μου έστειλε ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ γι΄ αυτόν: 


Σκοπός τούτης της παρουσίασης είναι η προβολή του θαυμάσιου έργου που επιτελείται στο Νυμφαίο και το κάλεσμα ενίσχυσής του είτε με εθελοντική δράση ή με χρηματικό έμβασμα ή με αγορές σχετικών προϊόντων.
Γιάννης Βασ. Πέππας


Δείτε ακόμα:





Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Η αιωνιότητα ζει μέσα μας


Χρήστος Γιανναράς: Η αιωνιότητα ζει μέσα μαs

«ΜΕΝΟΝΤΑΣ ΔΟΥΛΟΙ ΣΤΗ ΜΙΖΕΡΙΑ της καθημερινότητας,μένουμε δούλοι στο πρόσκαιρο και εφήμερο και φθαρτό του κόσμου τούτου.Κλείνουμε όλη τη θέα της ζωής στις χωματερές εκτάσεις της ρουτίνας,γίνεται όλη η ζωή ένας παχύς χωματόδρομος που τον περνάμε έρποντας.
ΚΑΘΕ ΞΥΠΝΗΜΑ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΑΡΑΣ μέσα μας,κάθε γεύση μεθυστική του ιδιαίτερου και ξεχωριστού που υπάρχει στη ζωή,είναι μια γεύση του απόλυτου και γι’ αυτό μια γεύση αιωνιότητας.
Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΖΕΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ στην κάθε μέρα,στην κάθε ώρα,σαν σύγκριση και σαν νοσταλγία.Ο χα-μένος παράδεισος ζει μέσα μας,στις στιγμές της μεγάλης χαράς,στο πλησίασμα ενός ανθρώπου,μιας αλή-θειας,μιας αγάπης,μιας ομορφιάς.
ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ,αυτές που κάνουν τη δίψα μας μαρτύριο και που το νιώθουμε καθαρά πως θ’ αρκούσαν,σε μία αέναη παράταση,να μας ξεδιψάσουν για μία αιωνιότητα».
«Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΗ,ΟΧΙ ΧΡΟΝΙΚΑ ΛΙΓΗ,όσο ποιοτικά και ποσοτικά.Είναι τόση μόνο,όσο για να ξυπνάει μέ-σα μας μια βαθιά,ακόρεστη δίψα.Ό,τι γευόμαστε σε τούτη τη ζωή δεν είναι παρά αρμυρό νερό που μεγαλώνει τη δίψα μας για ένταση και διάρκεια.Μόνο αυτή η λέξη μπορεί να αποδώσει ό,τι ίσαμε τούτη τη στιγμή έχουμε δοκιμάσει στη ζωή: Διψάμε.Ό,τι γευτήκαμε κι ό,τι γευόμαστε είναι λίγο,ασήμαντο, μηδαμινό,μπροστά σ’ αυτό που διψάμε.
ΚΙ Η ΔΙΨΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΗ,το πιο φοβερό μαρτύριο.Οι στιγμές είναι ελάχιστες που η καρδιά ξεδιψάει για ζωή,το νερό κελαρύζει ελάχιστες στιγμές και μετά στερεύει κι η καρδιά μένει εκεί σκυμ-μένη καρτερώντας,πιο διψασμένη ύστερα απ’ αυτές τις στιγμές,πιο αχόρταστη,με τα χείλη ανοιχτά και ξερα-μένα απ’ τη νοσταλγία.
ΤΙ ΔΙΨΑΜΕ; ΔΙΨΑΜΕ ΕΝΤΑΣΗ,ΔΙΑΡΚΕΙΑ,ΠΟΙΚΙΛΙΑ.Διψάμε το αδιάκοπα καινούργιο.Λαχταράμε τον ίλιγγο της πτώσης,της απροσμέτρητης πτώσης,αλλά και το φτερούγισμα της ανόδου.Κάθε τι ακραίο μας ηλεκτρίζει.Η γη είναι στενή,η ζωή φθαρμένη μέσα στα σχήματα.Ασφυκτιούμε μέσα στα δεσμά του τόπου,του χρόνου και των αισθήσεων.
ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΧΩΡΙΣ ΕΚΤΑΣΗ,η ανάγκη για μια απόλυτη διάρκεια κι η λαχτάρα για μια χωρίς όρια απόλαυση.Τα θέλουμε όλα,κι αυτό είναι το πιο βασανιστικό πάθος μεσ’ στη ζωή».


Αποσπάσματα από το βιβλίο “Πείνα και Δίψα” του Χρήστου Γιανναρά, εκδόσεις Γρηγόρης.

Διαβάστε ακόμα: 





Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης

Από τις 20/1 οι αιτήσεις για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης

Ακόμη μία παράταση παίρνει το άνοιγμα της εφαρμογής για την αίτηση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Έτσι, με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις, οι περίπου 250.000 οικογένειες σε όλη τη χώρα, οι οποίες διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, θα μπορούν να διεκδικούν αυτή την παροχή από τις 20 Ιανουαρίου και μετά, υποβάλλοντας τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα www.keaprogram.gr

Αίτηση θα πρέπει να κάνουν και οι παλαιοί δικαιούχοι. Τα βήματα είναι πολύ απλά και σχεδόν το σύνολο των στοιχείων βγαίνει αυτόματα όπως και η τελική απάντηση. Η αίτηση είτε εγκρίνεται αμέσως είτε όχι. Δεν περνάει από επιτροπή, γεγονός που μειώνει το συνηθισμένο ελληνικό γραφειοκρατικό χρόνο.
Δικαιολογητικά
Όσον αφορά στις βασικές πληροφορίες και τα δικαιολογητικά, που όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συλλέξουν πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης, είναι τα εξής:

–Αριθμός ΑΜΚΑ

–ΑΦΜ

–Πληροφορίες για το εισόδημα και τα περιουσιακά στοιχεία

–Απόδειξη διαμονής

–Αριθμός τραπεζικού λογαριασμού

–Για τα φιλοξενούμενα μέλη, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και πληροφορίες για το εισόδημα.

Ποσό επιδόματος

Ο θεσμός αφορά πολίτες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και αναμένεται να λάβουν:

–Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, 200 ευρώ το μήνα

–Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, επιπλέον 100 ευρώ το μήνα

–Για κάθε ανήλικο μέλος, προσαύξηση του ποσού κατά 50 ευρώ κάθε μήνα.

 Έξτρα παροχές

 Αξίζει να αναφερθεί ότι το ΚΕΑ συνδέεται με σειρά από κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά, όπως η δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφαλίστων, η παροχή σχολικών γευμάτων, η παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης και η ένταξη στα προγράμματα των Κοινωνικών Δομών Αντιμετώπισης της Φτώχειας.
Η εισοδηματική ενίσχυση θα καταβάλλεται μηνιαίως στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου. Από το συνολικό ποσό, στόχος των υπηρεσιών πρόνοιας είναι το 50% να δαπανάται αποκλειστικά μέσω προπληρωμένης τραπεζικής κάρτας, ενώ για το υπόλοιπο 50% να υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης μέσω τραπεζικού συστήματος ή/και μέσω χρεωστικής κάρτας από ΑΤΜ.
Υποβολή αιτήσεων
Η αίτηση για συμμετοχή στο ΚΕΑ γίνεται από το μέλος του νοικοκυριού το οποίο υπέβαλε την πλέον πρόσφατη φορολογική δήλωση ή από τον/τη σύζυγό του, από τις 20 Ιανουαρίου και μετά:

–Είτε απευθείας από τον αιτούντα μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης www.keaprogram.gr

–Είτε μέσω των Δήμων ή το ΚΕΠ του προγράμματος.


Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα