έ

Ποτέ δεν πυροβολούν στα πόδια.Το μυαλό είν΄ ο στόχος.

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

Φιλόλογοι και σχολικές γιορτές

Φιλόλογοι και σχολικές γιορτές

Μια γνώριμη διάσταση της σχολικής πραγματικότητας είναι αυτή των επετειακών εκδηλώσεων.Τα Γυμνάσια και τα Λύκεια συμβαδίζουν και συμμετέχουν σε ένα γενικό- τερο εθνικό εορτασμό,που βέβαια,πέρα από την προφανή χρησιμότητά του,καλό θα ήταν να ειδωθεί ένας σύγχρο- νος επανασχεδιασμός του.
Οι παλιοί Φιλόλογοι,αυτοί που στο πανεπιστήμιο λάβαμε μια γενική κατάρτιση από την κλασσική γραμματεία ως την μοντέρνα παιδαγωγική,είχαν μια κατά τεκμήριο δυ- νατότητα να επωμιστούν και να διαχειριστούν τις απαιτήσεις αυτών των εκδηλώσεων.Τώρα,που η παλιά Φιλοσοφική έχει διαχωριστεί σε αυτόνομα τμήματα,ανακύπτει ένα ερώτημα για το πόσο ο αποκαλούμενος σήμερα φιλόλογος μπορεί να αναλάβει με επάρκεια ένα τέτοιο φορτίο.Φυσικά,εν παραλλήλω, προκύπτει ένα θέμα,αρκετά σημαντικό,με τις αναθέσεις,αλλά δεν είναι της παρούσης.
Η κατάστρωση,ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας σχολικής γιορτής απαιτούν κατά βάση μια στέρεα ιστορική γνώση και μια ευρεία κατοχή της λογοτεχνίας μας.Έτσι,ο επιτεινόμενος επιμερισμός,ας το πούμε έτσι,του Φι- λόλογου θέτει σε αστάθεια το εγχείρημα.
Υπάρχει όμως και ένας άλλος προβληματισμός που συ- χνά συνάντησα από συναδέρφους στα σχολεία: Αυτή η σχεδόν εθιμικώ δικαίω επιφόρτιση των επετειακών εορ- τασμών σε μια μόνο μερίδα των καθηγητών κατά πόσο είναι ορθή και δικαιολογημένη; Το διδακτικό προσωπικό στα Γυμνάσια και τα Λύκειά μας αποτελείται από πτυ- χιούχους,επιστήμονες και ενεργούς δραστήριους πολίτες. Όλοι διαθέτουν υψηλή πατριωτική συνείδηση και τον ο- πλισμό γνώσεων και μεθοδολογίας που τους επιτρέπει την διεκπεραίωση τέτοιων εκδηλώσεων.
Ο παλμός,η κοινωνική προοπτική και ο δημοκρατικός χαρακτήρας του σύγχρονου δυναμικού σχολείου που α- ποτελεί προσδοκία και στόχο όλων μας,δεν πρέπει να κα- θηλώνεται σε ξεπερασμένες περιχαρακώσεις και ομαδικές εύνοιες.Είναι απαραίτητο να ξεπεραστούν μικρο- συνδικαλισμοί και συντεχνιακές αντιλήψεις που έχουν ριζώσει στο εκπαιδευτικό σύστημά μας.Αναμφίβολα,ο Φιλόλογος αποτελεί τον κορμό του σχολείου,αλλά στην αναδιοργάνωση της παιδείας μας πρέπει,μέσα σε όλα τα άλλα,να κυριαρχήσει το πνεύμα συνεργασίας και καθολικής συμμετοχής.

Γιάννης Βασ. Πέππας,Φιλόλογος

Δημοσιευμένο και στον Παλμογράφο.Δες εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ,τα σχόλια να σχετίζονται με την ανάρτηση και να είναι ευπρεπή.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.